
 

Newspaper, journalist suspended

The National Press Council (CNP), the statutory regulatory body, on 3 August 2012 suspended Simplice Allard, editor-in-
chief of privately-owned pro-Gbagbo newspaper Le Temps from writing for a one month period.

The Media Foundation for West Africa's (MFWA) correspondent reported that the CNP in a communiqué issued and aired
on RTI 1 television news, accused the editor of libel and defamation.

The editor in a 24 July 2012 publication, which he authored incited people to revolt, insulted and wrongfully accused the
Head of State, Alassane Ouattara, as "a ghoulish vampire who delighted in sucking the blood of his compatriots."

According to the correspondent, the editor's action has also led to the newspaper being banned for 20 editions.

Source: allAfrica.

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com

https://www.bizcommunity.com/
http://allafrica.com/stories/201208071228.html

	Newspaper, journalist suspended

