
 

UK tabloid prints phone-hacking apology, increases
claims fund

LONDON, UK: The owner of Britain's Daily Mirror tabloid made a public apology on Friday for phone-hacking by its
journalists and said compensation claims over the scandal will cost it far more than previously thought.

Trinity Mirror, which also owns the Sunday Mirror and Sunday People tabloids, said it was increasing the amount of money
set aside for victims from £4m to £12m (over $6m to $18m, over €5m to €16m).

In a statement published on page two of the Daily Mirror, the company offered a "sincere and unreserved apology" for
hacking, a practice which brought down the rival News of the World newspaper in July 2011.

"Such behaviour represented an unwarranted and unacceptable intrusion into people's private lives. It was unlawful and
should never have happened.

"We are taking this opportunity to give every victim a sincere and unreserved apology for what happened. We recognise
that our actions will have caused them distress for which we are truly sorry," it said.

Trinity Mirror has settled with a number of people whose voicemail boxes were hacked by journalists, including former
England football coach Sven-Goran Eriksson and Abbie Gibson, a former nanny for Victoria and David Beckham.

Another eight cases are due to be heard at the High Court in a trial starting on 2 March, including that of former footballer
Paul Gascoigne.

https://www.bizcommunity.com/


In a trading statement, Trinity Mirror said it had become clear "that the cost of resolving these claims will be higher than
previously envisaged".

Media mogul Rupert Murdoch shut down the News of the World in 2011 amid public and political outrage at revelations of
widespread phone-hacking at the paper.

Former editor Andy Coulson, a one-time communications chief for Prime Minister David Cameron, and a number of former
journalists have since been jailed over the scandal, which also sparked an overhaul of Britain's system of press regulation.

Source: AFP, via I-Net Bridge

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com


	UK tabloid prints phone-hacking apology, increases claims fund

